Door op 29 mei 2013

Roos van de Maand mei voor Almeloopers

De fractie van de Partij van de Arbeid heeft de Almeloopers de Roos van de Maand mei uitgereikt. De Almeloopers deden dit jaar voor de vijfde keer met een team mee aan de Roparun en haalden hiermee ruim 50.000 euro op. Dit geld wordt gebruikt voor de bestrijding van kanker en de ondersteuning van kankerpatiënten in hun laatste levensfase.

De Roparun is een estafetteloop van meer dan 500 kilometer vanaf Parijs en Hamburg naar Rotterdam. De route vanaf Hamburg komt ook door Almelo. De Almeloopers liepen vorig jaar voor het eerst deze noordelijke route en dat heeft Almelo geweten. Almelo werd uitgeroepen tot warmste doorloopstad van deze route en dat heeft de stad 50.000 euro opgeleverd voor goede doelen. Dit geld is onder meer gegaan naar de Chemopoli ZGT Almelo, Netwerk Palliatieve Zorg Noordwest Twente en Hospice het Meulenbelt. Daarnaast was er natuurlijk de opbrengst die de Almeloopers haalden door van Hamburg naar Rotterdam te lopen, zo’n 30.000 euro voor de kankerbestrijding en ondersteuning van patiënten. Ook dit jaar trokken de Almeloopers de hardloopschoenen weer aan. Het enthousiaste en gedreven team bestaat uit acht lopers en vier fietsers, ondersteund door cateraars, fysiotherapeuten en chauffeurs. Gezamenlijk hebben zij de geweldige prestatie neergezet om 570 kilometer hardlopend te overbruggen. Hiermee hebben ze een bedrag opgehaald van 50.505,05 euro voor de kankerbestrijding en ondersteuning van kankerpatiënten. De PvdA Almelo is trots op zo’n prestatie en beloonde dit met de Roos van de maand mei en slagroomtaart voor het gehele team. De uitreiking vond plaats tijdens de terugblik bijeenkomst van het team in Proeflokaal België en werd door de Almeloopers zeer gewaardeerd.

Foto:  Een filmpje van de uitreiking is (binnenkort) te zien op www.geleraaf.nl.