Werk

Werk is van levensbelang voor mensen en voor de samenleving. Omdat werk mensen behoedt voor armoede en sociale uitsluiting. Werk geeft mensen voldoening en eigenwaarde.

Ons standpunt

Ons motto is: “Zo veel mogelijk mensen aan het werk”. Door te werken in een bedrijf, op school, tijdens een stage, aan je toekomst, als vrijwilliger of mantelzorger.

De gemeente moet nog meer dan nu het geval is samenwerken met organisaties en bedrijfsleven om het aanbod van werkgelegenheid te vergroten. We werken hierbij al nauw samen in de regio. Elke kans moet worden aangegrepen om werk aan Almelo en Twente te binden. Bij aanbestedingen wordt lokale werkgelegenheid (SROI) meegenomen. De gemeente moet startende ondernemers en zzp’ers ondersteunen. Voor de bedrijventerreinen werken we aan een verbeterde bereikbaarheid met openbaar vervoer of fiets.

Nieuwsberichten over Werk

Zorgen PvdA over mogelijk vertrek rechtbank uit Almelo

22 augustus 2015

De fractie van de PvdA heeft signalen ontvangen dat de rechtbank uit Almelo zal vertrekken. Dit is iets wat de fractie ernstige zorgen baart. De fractie zet lokale en landelijke middelen in om een mogelijk vertrek te voorkomen.

Timmer: gelijke kans op werk voor iedereen

door Anja Timmer op 10 maart 2014

Iedereen moet gelijke kansen hebben op werk. Discriminatie op de arbeidsmarkt moet hard worden aangepakt. Daarom wil de PvdA dat de namen van bedrijven waar gevallen van discriminatie hebben plaatsgevonden, bekend worden gemaakt door de gemeenten. Bedrijven die het goed doen, krijgen een eervolle vermelding. Ook moeten gemeenten contracten kunnen ontbinden met discriminerende bedrijven. Gemeenten