Door op 3 januari 2014

Vrijwilligers Lichtjestocht krijgen Roos van de Maand

De Roos van de Maand december is voor de vrijwilligers van de Lichtjestocht op kerstavond. Raadslid Nazan Kirkagac reikte de roos namens de fractie van de PvdA uit aan organisatoren Johan van de Burgh, Anneloes de Gelder en Petra Bolink.

Het Beeklustpark is op kerstavond gevuld met 2.000 lichtjes. Wie het pad van de kaarsjes volgt, beleeft het kerstverhaal. In het park zijn Romeinse soldaten, de herbergier en de herders en een boze koning Herodes. Wie de ster volgt, komt bij de stal uit.
De lichtjestocht wordt dit jaar voor de derde keer wordt georganiseerd. Bij de tocht zijn maar liefst 140 vrijwilligers betrokken op allerlei manieren; de acteurs die het kerstverhaal uitbeelden, mensen die helpen met het aansteken van de waxinelichtjes, het bouwen van de decors, of het schenken van de chocolademelk na afloop, iedereen heeft een eigen rol. De Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt is de initiatiefnemer van de tocht. Na het succes van het eerste jaar hebben ze de samenwerking gezocht met andere kerken, waardoor de organisatie werd verstevigd. Jaarlijks wordt het programma verbeterd en wordt er iets nieuws aan de tocht toegevoegd. Voorafgaand aan de lichtjestocht hadden Johan van de Burgh, Anneloes de Gelder en Petra Bolink nog even tijd om de roos in ontvangst te nemen. “Bezoekers zijn altijd lovend over wat ze te zien krijgen, daar doen we het voor. Mensen vinden het mooi om het kerstverhaal in levende lijve te kunnen aanschouwen. We willen hiermee het verhaal van kerst zichtbaar maken”, vertelt Johan. Ondanks de regenachtige kerstavond liepen toch nog vele belangstellenden de lichtjestocht.
De Partij van de Arbeid wil alle betrokken vrijwilligers bedanken voor deze bijzondere activiteit en heeft dit beloond met de roos van de maand en een slagroomtaart.

Een filmpje van de uitreiking staat op www.geleraaf.nl. Of rechtstreeks via YouTube

Waar ben je naar op zoek?