19 februari 2014

Roos van de Maand voor Almelo Sociaal

Niemand minder dan Vice-premier Lodewijk Asscher reikte de roos van de maand januari namens de PvdA Almelo uit aan Almelo Sociaal. Voorafgaand aan de Herman Höften-lezing kreeg Almelo Sociaal uit handen van de minister de roos en de bijbehorende taart uitgereikt.
Almelo Sociaal is een koepelorganisatie voor vrijwilligersorganisaties, die de belangen behartigen van mensen in kwetsbare posities. Minister Lodewijk Asscher ging in gesprek met de vrijwilligers van Almelo Sociaal en sprak zijn waardering uit voor hun werk. Voorzitter Joop Israël van Almelo Sociaal gaf aan trots en verrast te zijn met de uitreiking. “We zijn best wel kritisch op de lokale en landelijke overheid. Want op onze spreekuren krijgen wij de gevolgen van het beleid wel te horen.” Roelie Kok van de KRA gaf aan dat ze het contact met de gemeente goed vindt. “Ik heb het gevoel dat er steeds beter naar ons geluisterd wordt.” Jaarlijks heeft Almelo Sociaal meer dan duizend contacten met mensen. Linda Westerwaal helpt voor Almelo Sociaal veel mensen op weg. “We proberen mensen duidelijk te maken wat de mogelijkheden zijn.”
De fractie van de PvdA Almelo heeft grote waardering voor het werk van Almelo Sociaal en heeft dit daarom beloond met deze bijzondere Roos van de Maand en een lekkere slagroomtaart.

Hieronder volgt het filmpje dat gemaakt is van de uitreiking:

Met dank aan geleraaf.nl