5 oktober 2014

Jan Schuurman Hess vertelt over voettocht

Partijfilosoof van de PvdA Jan Schuurman Hess komt op woensdag 29 oktober naar Almelo. In de bibliotheek vertelt hij over de voettocht die hij door Nederland maakte en waarover hij het boek Voettocht naar het hart van het land schreef.

Jan Schuurman Hess wandeldVoettocht naar het hart van het lande twee jaar lang door Nederland. Op zoek naar verhalen over de sociaaldemocratie. Over de successen, maar ook over de zaken die beter moeten. Hij schreef zijn belevenissen op in het boek ‘Voettocht naar het hart van het land – hoe sociaal en democratisch zijn we nog?’.

Burgers zijn teleurgesteld in de politiek. ‘Gewone’ mensen voelen zich door bestuurders in de steek gelaten of zelfs verraden. Het zijn veelgehoorde uitspraken. Maar wat is er nou precies aan de hand in ons land? Om daar achter te komen trok Jan Schuurman Hess de wandelschoenen aan en liep twee jaar door Nederland. Van de Hedwigepolder tot aan de Wadden, van de Eems tot aan het drielandenpunt. Onderweg sprak hij talloze scholieren, politici, fabrieksarbeiders, zorgverleners, vissers en leraren. Hij noteerde de ergernissen en de dromen van jong en oud, rijk en arm, in de steden en op het platteland in zijn boek ‘Voettocht naar het hart van het land’.

Bestuur en fractie van de PvdA Almelo hebben Jan Schuurman Hess uitgenodigd om in Almelo te komen vertellen over wat hij heeft meegemaakt tijdens zijn wandeling. Bert Otten, die ook een stuk met hem mee wandelde, zal hem die avond interviewen. Uiteraard is er die avond ook de mogelijkheid een gesigneerd boek te kopen. Boekhandel Almelo is hiervoor aanwezig.

De bijeenkomst wordt gehouden in leescafé de Meridiaan van de bibliotheek aan het Baken in Almelo. Vanaf 19.30 uur is de zaal open, om 20.00 uur start het programma. De entree is gratis. Meer informatie over Jan Schuurman Hess en zijn voettocht is te vinden op www.voettochtvanjan.nl.

Waar ben je naar op zoek?