Door op 9 januari 2015

Gerdi Verbeet houdt Herman Höftenlezing

Gerdi Verbeet houdt op maandag 26 januari 2015 de zevende Herman Höftenlezing. Verbeet is oud voorzitter van de Tweede Kamer. De lezing wordt gehouden in leescafé De Meridiaan van de bibliotheek aan het Baken in Almelo en begint om 19.30 uur.

Gerdi Verbeet was van december 2001 tot september 2012 lid van de Tweede Kamer voor de PvdA. Ze is vooral bekend doordat ze van december 2006 tot september 2012 voorzitter van de Tweede Kamer was. Over deze tijd schreef ze het boek ‘Vertrouwen is goed, maar begrijpen is beter’. Haar lezing heeft een variatie hierop als thema gekregen: Vertrouwen is goed; maar meedoen is beter.

Herman HoftenDe PvdA Almelo organiseert jaarlijks deze lezing ter nagedachtenis aan oud-raadslid Herman Höften. Höften was bijna dertig jaar lang ononderbroken raadslid in Almelo, van september 1960 tot 11 april 1990. Dit is de zevende keer dat de lezing wordt gehouden. Eerder spraken onder andere Diederik Samsom (2009), Job Cohen (2011) en Lodewijk Asscher (2014).

De lezing wordt gehouden in Leescafé De Meridiaan (bibliotheek) Het Baken 3, in Almelo en begint om 19.30 uur. Vanaf 19.00 uur is de zaal open. De toegang is gratis.

Hier vindt u de uitnodiging voor de Herman Höftenlezing: Kaart HH lezing

U bent van harte welkom!