Door op 4 mei 2015

1 mei viering

De PvdA Almelo hield in leescafé de Meridiaan haar 1 mei viering. In een gezellige bijeenkomst was aandacht voor trouwe leden, de actualiteit rond 1 mei en vertelde Hans Kok over Humanitas. Raadslid Lieneke Bolhuis sprak de 1 mei rede uit.

Na een openingswoord door voorzitter Herman Zwerink werd een aantal trouwe leden in het zonnetje gezet.
jubilaris mw paskamp

Mevrouw Pasman-Van Santen ontving een speld voor 25 jaar lidmaatschap.

jubilaris dhr kuikJan Kuik is ook 25 jaar lid. Hij kreeg de speld (met een dikke zoen) van zijn vrouw oud-wethouder Mieke Kuik.

jubilaris mw bultersMevrouw Bulters-Jongeman is 65 jaar lid. Zij ontving hiervoor de Drees-penning.

jubilaris dhr kootstraDe heer Kootstra is ook 65 jaar lid en ontving de Drees-penning. Hij maakte van de gelegenheid gebruik om aandacht te vragen voor een aantal zaken binnen de partij. Binnenkort zal het bestuur verder met hem praten over zijn waardevolle ideeën.

1 mei rede Lieneke BolhuisRaadslid Lieneke Bolhuis sprak de 1 mei rede uit. Aan de hand van een poster met de trap des levens schetste zij de ontwikkelingen rond de dag van de arbeid en wist ze deze ook naar de huidige tijd te halen. U vindt de tekst van haar 1 mei rede hier: 1 mei rede Lieneke Bolhuis
Leerlingen van Kaliber Kunstenschool verzorgden het muzikale gedeelte van de bijeenkomst.

hans kokNa een korte pauze vertelde Hans Kok over Humanitas Twente en het werk dat zij doen. Humanitas Twente is een betrokken groep mensen die samen werkt aan een sterke en humane Twentse samenleving. Jaarlijks ondersteunt Humanitas Twente zo’n 1.100 mensen. Hierbij worden 500 vrijwilligers ingezet.

Kersvers raadslid Arjan de Vries praatte de aanwezigen vervolgens bij over de ontwikkelingen in de gemeenteraad.