Herman Höften lezing door Mei Li Vos

23 januari 2019

Mei Li Vos houdt in 2019 de Herman Höften lezing. De lezing wordt gehouden op maandag 28 januari in leescafé Feijn Lunchen & Lezen in de bibliotheek in Almelo. U bent van harte welkom.

Sinds 2008 organiseert de PvdA Almelo ieder jaar de Herman Höften lezing. Herman Höften was ruim dertig jaar raadslid en had in alle geledingen van onze maatschappij zijn invloed. Het was een sociaal democraat in hart en nieren. Nadat hij in oktober 2007 overleed, besloot het bestuur van de lokale afdeling een jaarlijkse lezing te houden, die naar Herman Höften is vernoemd.

Mei Li Vos (48 jaar, Amsterdam) is actief voor vakbond AVV, publicist en commentator op radio en televisie. Eerder zat zij tussen 2007 en 2010 en tussen 2012 en 2017 voor de PvdA in de Tweede Kamer.

Mei Li Vos is lijsttrekker voor de PvdA bij de aankomende verkiezingen voor de Eerste Kamer. Mei Li Vos zette in haar campagne in op meer zekerheid en meer verbondenheid. “Dat is de opdracht van onze politiek. In de Eerste Kamer toetsen we wetten dus niet alleen op uitvoerbaarheid. We toetsen wetten aan onze idealen. En als ze er mee in strijd zijn stemt onze fractie tegen.”

De lezing wordt gehouden op maandag 28 januari in het leescafé van de bibliotheek aan het Baken in Almelo. De zaal is open vanaf 19.30 uur, de lezing begint om 20.00 uur. De Herman Höften lezing is gratis toegankelijk.

Waar ben je naar op zoek?