12 januari 2016

Jeroen Dijsselbloem op Herman Höftenlezing

Maandag 25 januari houdt de PvdA Almelo de jaarlijkse Herman Höftenlezing. Dit keer is Jeroen Dijsselbloem, minister van Financiën, de spreker. De lezing wordt gehouden in leescafé De Meridiaan van de bibliotheek aan het Baken in Almelo en begint om 19.30 uur. U bent hierbij van harte welkom!

De politieke loopbaan van Jeroen Dijsselbloem begon in 1994 in de gemeenteraad van Wageningen. Dijsselbloem is lid van de Tweede Kamer vanaf 28 maart 2000 tot 22 mei 2002 en van 19 november 2002 tot aan zijn ministerschap. Op 5 november 2012 is hij benoemd tot minister van Financiën. Sinds januari 2013 is hij voorzitter van de Eurogroep.

Het thema van zijn lezing is ‘Is er een toekomst voor het Europees sociaal model?’

De PvdA Almelo organiseert jaarlijks deze lezing ter nagedachtenis aan oud-raadslid Herman Höften. Höften was bijna dertig jaar lang ononderbroken raadslid in Almelo, van september 1960 tot 11 april 1990. Dit is de achtste keer dat de lezing wordt gehouden. Eerder spraken onder andere Diederik Samsom (2009), Job Cohen (2011) en Gerdi Verbeet (2015).

De lezing wordt gehouden in Leescafé De Meridiaan (bibliotheek) Het Baken 3, in Almelo en begint om 19.30 uur. Vanaf 19.00 uur is de zaal open. De toegang is gratis. U vindt de uitnodiging hier: uitnodiging HH lezing