Door op 14 september 2013

font-family:”Univers”,”sans-serif”;
mso-fareast-language:EN-US;}

Beste mensen,

We blikken terug op de afgelopen donderdag (12 september) gehouden, druk bezochte, ledenvergadering. We bedanken gastvoorzitter Pieter Grondel voor de wijze waarop hij leiding gaf aan de vergadering.

Bestuurswisselingen

• Willem Loupatty, Lieneke Bolhuis en Arjan de Vries zijn in verband met hun kandidatuur voor de gemeenteraad, teruggetreden als voorzitter, secretaris/penningmeester, respectievelijk algemeen bestuurslid.
  • Henk Stapper en Han Meijerink zijn toegetreden tot het bestuur als (interim) voorzitter, respectievelijk algemeen bestuurslid.
  • Seyit Dereli en Michael Reuvekamp (algemene bestuursleden) zijn door de ALV ingesteld als penningmeester, respectievelijk waarnemend secretaris.
  • Er hebben zich drie bestuursleden gemeld die toe willen treden tot het bestuur. Het bestuur zal met hen contact opnemen.
  • Het bestuur kan bestaan uit maximaal 13 leden, dus belangstellenden zijn meer dan welkom om te komen praten met het bestuur.

Verkiezingen

Programmacommissie

De programmacommissie heeft het mandaat van de vergadering gekregen haar opdracht af ronden. Rembrandt de Vries, Bert Kuiper en Arjan de Vries zullen de voorlopige tekst de komende weken waar nodig aanpassen in verband met de op handen zijnde kabinetsplannen in de domeinen zorg, werk en sociale zekerheid. Dat doen zij niet alleen; suggesties of adviezen aan de commissie zijn van harte welkom. Ook zal de commissie zelf actief contact zoeken met deskundigen, maatschappelijke organisaties en uiteraard onze achterban.

Kandidaatstellingscommissie

• De commissie geeft na zorgvuldige afweging haar taak terug aan het bestuur. De redenen hiervoor moeten gezocht worden in een te grote verwevenheid, verbondenheid en/of bekendheid met kandidaten. Er volgde een stevig gesprek over dit besluit van de commissie, waarna de vergadering zich hierbij heeft neergelegd.
  • De tijd dringt voor het bestuur om de eerder gemaakte afspraken over ‘de lijst’ op tijd uit te voeren. Afgesproken is dat er op 25 september een extra ledenvergadering volgt over de benoeming van een nieuwe kandidaatstellingscommissie. De richting die de vergadering meegeeft is: bij voorkeur en in meerderheid, geschikte leden uit de eigen afdeling. Het bestuur heeft de opdracht gekregen zo snel mogelijk met een benoemingsvoorstel te komen, en dit (uiterlijk 4 dagen voor de ALV) bekend te maken aan de leden.

De commotie in de pers over de strijd om het lijsttrekkerschap is niet aan de orde. De afdeling houdt vast aan de afspraak om in een keer over de hele lijst te stemmen, op 20 november.

Actuele zaken

• De fractie(voorzitter) heeft gezegd dat in de afgelopen periode de communicatie met de achterban beter gekund had. Luc Schuur belooft verbetering.
  • Willem Loupatty heeft de vergadering een toelichting gegeven op de onlangs gehouden evaluatiegesprekken met de raadsleden.

Terugblik Behandeling Voorjaarsnota

Een bijzonder goed verlopen voorjaarsnota voor de PvdA. De volgende moties en amendementen die door de PvdA-fractie zijn ingediend zijn aangenomen:

• terugdraaien van de korting op de langdurigheidstoeslag
  • het invoeren van de starterslening in Almelo
  • het openhouden van Dienstencentrum De Riet
  • structureel € 1,5 miljoen extra voor het sociale domein.

HET MAILADRES VAN PVDA ALMELO IS GEWIJZIGD:

Normal

false