12 maart 2016

Pannenkoekenfeest krijgt Roos van de PvdA

De Roos van de PvdA werd deze keer  uitgereikt door fractievoorzitter Willem Loupattij en wethouder Anja Timmer aan de initiatiefnemers van het pannenkoekenfeest voor de kinderen van het AZC. Hiermee wil de lokale PvdA haar waardering laten zien voor dit mooie initiatief. Op kleine schaal wordt door vrijwilligers op een bijzondere manier een verschil gemaakt voor deze kinderen en voor hun ouders.

Babbette Schoonebeek en Lindy het Lam namen een aantal maanden geleden het initiatief om iets te doen voor de kinderen in het AZC. In de weekenden zijn er geen activiteiten voor de kinderen en daar wilden ze verandering in brengen. Zij bedachten het pannenkoekenfeest en dit werd al snel een groot succes. De kinderen en hun ouders zijn erg enthousiast en komen massaal naar de activiteit. Vrijwilligers bakken pannenkoeken, de kinderen worden geschminkt en er wordt geknutseld. Aan het eind wordt samen met de ouders verse appeltaart gegeten. Inmiddels is de activiteit uitgebreid met zang en muziek. Men is van plan om te kijken of er ieder weekend iets georganiseerd kan worden te voor de kinderen. Vooralsnog wordt het feest één keer per maand gehouden.

azc roos foto 2Het pannenkoekenfeestje is met recht een feest voor de kinderen. De activiteit wordt betaald vanuit spontane giften en donaties. Er wordt overigens niet alleen geld gegeven, regelmatig worden er ook spullen achter de deur geschoven (melk, meel, stroop e.d.) om de activiteit uit te voeren. Op deze manier helpen veel Almeloërs, op hun eigen manier en met hun eigen mogelijkheden, iedere keer weer een geslaagd pannenkoekenfeest te organiseren.

Alle reden voor de PvdA om de Roos aan deze bijzondere Almeloërs uit te reiken en hen even in het zonnetje te zetten.