22 januari 2016

Roos van de PvdA Almelo voor klusopa Wim Moelard

Op basisschool de Tweeklank in Aadorp is hij een begrip: klusopa Wim. Hij maakt alles wat kapot is gegaan. Daar zijn ze op school heel blij mee. De PvdA Almelo is trots op dit soort vrijwilligers die enorm behulpzaam zijn. Wim Moelard ontving daarom woensdag 20 januari de roos van de PvdA.

Juf Anna Timmerman van de Tweeklank had op school wat onderzoek gedaan. “Ik vroeg een paar leerlingen ‘wat doet opa Wim?’ Ik kreeg daar mooie antwoorden op: Opa Wim is de baas van de school, opa Wim kan alles maken, opa Wim is een soort schoolopa van alle kinderen, opa Wim doet alle klussen die de vrouwen niet kunnen… Ja die rolverdeling, daar moeten we het nog maar eens over hebben… Maar het beeld is duidelijk: opa Wim maakt alles: leeshoeken, speelhuizen, poppenhoeken. Hij repareert alles dat kapot is: van de wipkip tot het werkstoplicht in de klas. Opa Wim kan alles wat wij niet kunnen!”

Zijn laatste klus is een groot speelhuis in groep 1, waar de kleuters veel plezier van hebben. roosjanuari (10)

De PvdA Almelo heeft veel waardering voor vrijwilligers die zich op deze manier met enthousiasme inzetten voor de samenleving. Raadslid Marjolein Wessels heeft Wim Moelard hiervoor de roos uitgereikt met een lekkere slagroomtaart.