20 november 2016

Terugblik bijeenkomst PvdA-jongeren

Een veel te grote vergaderzaal in de Schouw, koffie, thee, Jan Hagel koekjes en 5 jongeren. Zo zag de eerste bijeenkomst van het jongerennetwerk in Almelo eruit. Op donderdagavond 17 november kwamen we samen om op een laagdrempelige manier met elkaar te praten.

Tom Munter en Hayrabet Honca hebben dit initiatief opgepakt na de heisessie van het bestuur en de fractie afgelopen zomer. Ze worden hierbij geholpen door Mona Al Aboody, die haar maatschappelijke stage loopt bij de PvdA. Verder waren Sylvana van Maanen en Niek Berkelaar aanwezig.

Ervaring en ambitie
Het thema van de avond is ‘alle kleine beetjes helpen’. Een lidmaatschap van de PvdA hoeft namelijk niet te betekenen dat je meteen allerlei ‘grote’ dingen moet. We bespreken onze ervaringen, interesses en ambities. Het is mooi om te zien dat jongeren al de ambitie hebben om gemeenteraadslid te worden of bij een ambassade te werken. Maar voor het zo ver is kun je binnen de PvdA op allerlei manieren ervaring opdoen.

Activiteiten
We krijgen een lijst met verschillende activiteiten en bespreken de mogelijkheden. Van het bijwonen van een ALV of activiteit tot commissielid of bestuurslid worden. Gelukkig hoeven we niet meteen deze avond te beslissen wat we willen gaan doen, maar mogen we er rustig over nadenken. We gaan na een gezellige avond naar huis met een hoofd vol plannen en ideeën. We zijn in ieder geval eensgezind dat we als jongeren binnen de partij ook een heleboel kunnen bereiken!