16 maart 2017

Verkiezingsuitslag: het bouwen begint vandaag

De verkiezingen van 15 maart 2017 betekenen een dreun voor de PvdA. We zijn landelijk teruggebracht tot negen zetels. Lokaal komt de PVV als grootste partij van Almelo naar boven. Een ongelooflijke klap voor de sociaal democratie. We zijn teleurgesteld, maar blijven niet bij de pakken neer zitten. Laat deze uitslag ons motiveren om het beter en anders te doen. Onze idealen zijn het waard!

Deze uitslag laat duidelijk zien dat veel mensen teleurgesteld zijn. In de PvdA, in Europa en in de politiek in het algemeen. Daar ligt een opgave voor ons. Ons grote verhaal van de sociaal democratie is de moeite waard, voor veel mensen in ons land.

De komende tijd gaan we verder met het werken aan een stad waar het voor iedereen fijn wonen en werken is. We zullen laten zien dat we een goed verhaal hebben, dat we een veerkrachtige partij zijn die er juist is als het tegenzit.
We sluiten ons aan bij de woorden van onze lijsttrekker Lodewijk Asscher: “De sociaaldemocratie zal terugkomen en het bouwen begint vandaag.”