6 april 2014

Wij gaan voor Europa

Op 22 mei aanstaande gaan we naar de stembus. We kiezen dan de leden van het Europees Parlement (1 x per 5 jaar). Ook onze partij doet daar natuurlijk aan mee. Lijsttrekker is Paul Tang, onlangs nog in Almelo. Op de tweede plek staat Agnes  Jongerius. Ze sprak in 2010 de Herman Höften Lezing uit.

De afdeling heeft een campagneteam voor deze verkiezingen ingesteld, bestaande uit Wil van Engeland ( vz ) Bert Kuiper ( secr.) en Joke Jansen – Jansen. Op ad hoc basis schuift Arjan de Vries aan.

Een aantal activiteiten zijn in voorbereiding. Te melden is in ieder geval dat we op 10 en 17 mei in het centrum van Almelo met een kraam aanwezig zullen zijn.

Heeft Almelo baat bij “Europa”. Ja heel veel zelfs. Kijk maar eens de de vele EFRO gelden die de afgelopen jaren naar Almelo gegaan zijn. Europa is de moeite waard. Ook voor Almelo.

Wellicht is het handig te weten dat Marit Maij in de Tweede Kamer onze woordvoerder is inzake Europese aangelegenheden. “Het is tijd voor een nieuw Europa, dat stopt met zich blindstaren op bezuinigingen, maar investeert in groei en banen. Een nieuw Europa, waarin we bevoegdheden met elkaar delen om de financiële sector aan banden te kunnen leggen.” Je kunt haar Marit een bericht sturen via: [email protected]

Bert Kuiper