Binnenstad

De PvdA streeft naar een levendige binnenstad, met winkels, wonen, werk en ... gezelligheid. Een stadscentrum van deze tijd, waar mensen uit Almelo en de regio naar toe gaan om elkaar te ontmoeten, aankopen te doen en wat te eten of drinken.

Ons standpunt

Ook de komende jaren blijven wij ons inzetten op de vernieuwde binnenstad; een gezellig centrum voor Almeloërs, gastvrij voor bezoekers. Door nieuwe functies toe te voegen (bv. repairwinkels), wordt de binnenstad nog aantrekkelijker. We willen winkels beter bereikbaar maken, bijvoorbeeld door de inzet van koeriersdiensten. Wonen in het centrum moet aantrekkelijker worden door daghoreca (restaurants) en nachthoreca (cafés) op verschillende plekken te vestigen. Ook wordt volop ingezet op het handhaven van de openbare orde, om zo de veiligheid te vergroten.

Nieuwsberichten over Binnenstad

PvdA gaat in gesprek over de binnenstad

door Marjolein Wessels op 10 maart 2014

Donderdagavond 13 maart is de Partij van de Arbeid op de Koornmarkt om met het winkelend publiek in gesprek te gaan over de binnenstad van Almelo. Een bruisende binnenstad is voor de Partij van de Arbeid belangrijk. Hierbij moet er ruimte zijn voor wonen, werken, winkelen en gezelligheid. Daar willen we samen met bewoners, bezoekers