Door op 11 januari 2016

PvdA stelt vragen over toekomst oud stadhuis

De fractie van de PvdA heeft schriftelijke vragen gesteld over de toekomst van het oude stadhuis. Fractievoorzitter Willem Loupattij wil weten wat de plannen zijn voor deze plek.

Via een amendement in de gemeenteraadsvergadering van 12 mei heeft de gemeenteraad 16 november als termijn gesteld om plannen aan te leveren met betrekking tot de herontwikkeling van het oude stadhuis. In ditzelfde amendement heeft het college de opdracht gekregen om zo spoedig mogelijk hierna een voorstel met betrekking tot de ingediende plannen voor te leggen.

Gezien de belangrijke plek van het oude stadhuis, in relatie tot de ontwikkeling van de binnenstad, vinden we een update over de stand van zaken wenselijk en op zijn plaats. Van het college vragen wij om een laatste stand van zaken te presenteren aan onze gemeenteraad. Wij vragen u een overzicht te presenteren van hetgeen er binnen gekomen is en wat we hier vervolgens mee gaan doen.