14 september 2016

Roos van de PvdA voor vrijwilligers kindertelefoon

Maar liefst tachtig vrijwilligers uit Almelo en omgeving bieden met de Kindertelefoon een luisterend oor aan kinderen. Dat is iets om trots op te zijn en daarom reikte fractievoorzitter Marjolein Wessels van de PvdA Almelo hier de roos van de PvdA uit.

Sinds 2015 is de Kindertelefoon een zelfstandige stichting met een landelijk bureau en zeven locaties in Nederland. Eén van die locaties is in Almelo. Hier zijn tachtig vrijwilligers actief, variërend in leeftijd van 16 tot 70 jaar. De jongste vrijwilligers (16 tot 19 jaar) zijn de peers. Zij doen chatgesprekken op vaste momenten, onder begeleiding van een volwassen vrijwilliger.

Alle vrijwilligers krijgen een training voor ze aan de slag gaan. Ook gedurende hun vrijwilligerswerk krijgen ze regelmatig trainingen zodat ze hun werkzaamheden bij de Kindertelefoon goed kunnen uitvoeren. Luisteren staat hierbij voorop. Kinderen kunnen de Kindertelefoon bellen met allerlei vragen, de vrijwilligers luisteren naar het verhaal en proberen de kinderen verder te helpen.

roos gebakjesDe PvdA is trots op deze grote groep vrijwilligers die zich zo enthousiast inzet voor kinderen. Marjolein Wessels bracht een roos voor de Kindertelefoon en een gebakje voor alle vrijwilligers.