Door Jorien Geerdink op 21 april 2024

Gemeenschappelijk bestuur PvdA Groen Links

PvdA-Almelo en GroenLinks-Almelo hebben sinds donderdag één gemeenschappelijk bestuur dat uit vier mensen bestaat. De algemene ledenvergadering van de PvdA en die van GroenLinks besloten donderdagavond daartoe in twee afzonderlijke ruimtes van het Natuurhus waarna het besluit in een gezamenlijke vergadering werd bekrachtigd en de bestuursleden werden benoemd. Dat bestuur gaat de route uitzetten naar nauwere samenwerking van beide afdelingen. Tussentijds zullen de stappen om zover te komen steeds ter goedkeuring aan de ledenvergaderingen worden voorgelegd. Formeel gesproken zijn het dan nog steeds ledenvergaderingen van beide partijen maar die gelijktijdig en samen in één ruimte worden gehouden.
Zo bestaat ook het gezamenlijk bestuur formeel uit twee besturen die steeds samen vergaderingen. Dat kan vooralsnog niet anders omdat de partijen twee verschillende verenigingen zijn die elk ook een eigen bestuur moeten hebben.
Om het allemaal netjes in het vat te gieten zijn de bestuursleden lid van beide partijen. Het gaat om Herma Bakker (voorzitter, PvdA/GroenLinks), Matthijs Derksen (secretaris, PvdA/GroenLinks), Tuncay Yarlugbas (GroenLinks/PvdA) en Albert Holterman (algemeen bestuurslid GroenLinks/PvdA).
Zowel PvdA- als GroenLinks-leden begroetten donderdag met grote instemming de nu ingeslagen weg naar nauwere samenwerking, en gesproken werd van een ‘memorabel moment’ nu de de eerste stap is gezet.

Met vriendelijke groet het bestuur,

Herma, Matthijs, Tuncay en Albert

Jorien Geerdink

Als volksvertegenwoordiger wil ik graag bijdragen aan een stad waar het goed geregeld is voor iedereen. Ik vind het belangrijk dat een volksvertegenwoordiger zichtbaar, toegankelijk en benaderbaar is voor de mensen in de stad. Als volksvertegenwoordiger wil ik tussen de mensen in de stad staan.  Mijn achtergrond Ik ben geboren op 23 februari 1971 aan