Concept verkiezingsprogramma PvdA Almelo

28 november 2017

We presenteren met trots het concept verkiezingsprogramma van de PvdA Almelo! Het programma is gemaakt voor en door betrokken Almeloërs en heeft als titel Zeker in Almelo meegekregen.

Vanaf maart 2017 hebben we met een enthousiaste club mensen gewerkt aan het verkiezingsprogramma. We hebben allereerst bepaald wat voor soort programma we wilden maken; compact en leesbaar waren hierbij de kernwoorden. Geen uitgebreid boekwerk, ook geen A4’tje zonder inhoud, maar een kernachtig verhaal.

Vervolgens zijn we erop uit gegaan; de leden van de programmacommissie hebben intensief gesproken met allerlei mensen uit de stad om te horen wat zij belangrijk vinden. Wat moet de PvdA de komende jaren doen? Waar loop je tegen aan? Wat werkt goed en wat werkt niet? Met deze vragen trokken we de stad in. Dat leverde een karrevracht aan ideeën op. We hoorden zorgen, aanbevelingen en hartekreten. Al die input hebben we met elkaar gedeeld en we hebben ons de vraag gesteld; wat moet de PvdA hier in doen? Hoe kijken we hier naar vanuit onze idealen en onze ideeën? De uitkomsten van deze gesprekken zijn verwerkt in het verkiezingsprogramma. We hebben geprobeerd het compact en leesbaar te houden, maar ook goed de kern te raken.

Zeker in Almelo – Concept verkiezingsprogramma PvdA Almelo

Wat vindt u?

Heeft u een idee hoe het beter kan of mist u nog iets? We horen graag uw mening en kijken dan of we dit in het verkiezingsprogramma kunnen verwerken.

Dit kan op de volgende manieren:

• Vrijdag 8 december van 15.30 tot 17.00 uur zitten we in de bibliotheek en kunt u ons rechtstreeks uw ideeën vertellen.
  • U kunt telefonisch contact opnemen met Marjolein Wessels via 06-18977318
  • Mailen mag ook: graag naar [email protected]

Wanneer we uw reactie voor vrijdag 8 december 18.00 uur binnen hebben, kunnen we deze verwerken in het verkiezingsprogramma dat op 14 december in de ALV wordt vastgesteld.

We hopen op deze manier samen te komen tot een verkiezingsprogramma dat echt aansluit bij de vragen van onze inwoners.

Programmacommissie PvdA Almelo

Herman Zwerink