Door op 7 maart 2014

Een goed gesprek … bij Ezra en bij Atib (boven in De Kolk)

PvdA Tweede Kamerlid Keklic Yucel en PvdA kandidaat-raadsleden Willem Loupatty en Lieneke Bolhuis zijn vrijdagavond op werkbezoek geweest bij de Ezra Foundation. De gasten waren onder de indruk van het geweldige werk dat de Ezra Foundation verzet in Almelo! Sinds 2008 biedt EZRA Foundation praktische hulp aan mensen die het (even) ‘minder’ hebben. In Almelo, maar ook daarbuiten. Ze biedt niet alleen hulp aan mensen met een minimuminkomen. Velen mensen werken hard, maar vallen buiten de boot als het gaat om regelingen en toeslagen, omdat zij (net) boven het minimuminkomen vallen. Ook deze mensen kunnen op een steuntje in de rug rekenen van de Ezra Foundation. Meer info op: http://www.ezrafoundation.org/

1959483_736634796368072_1391956140_n Bij Ezra aan tafel

Vervolgens ging de PvdA delegatie naar wijkcentrum De Kolk, waar ze met een kleine 20 aanwezigen in de verenigingsruimte van de Almelose Turkse Arbeiders Vereniging (ATIB) discussieerden over verschillende onderwerpen. ATIB werd als Turkse sociaal-culturele vereniging in 1977 opgericht omdat de Turkse gemeenschap in Almelo behoefte had aan een eigen club met een sociaal-democratisch karakter.