24 september 2016

PvdA Almelo stelt vragen over wijkcentra

De fractie van de PvdA maakt zich zorgen over de manier waarop het college onderzoek doet naar de toekomst van de wijkcentra. Fractievoorzitter Marjolein Wessels heeft het college hierover schriftelijke vragen gesteld.

Voorbereiding

“Wij vinden het belangrijk dat we onze inwoners en organisaties serieus nemen. We zien nu dat de wethouder zo snel gaat, dat de wijkcentra geen kans krijgen zich goed voor te bereiden. De wijkcentra schreven de wethouder 3 september aan met de vraag of ze wilde wachten tot medio oktober met gesprekken, zodat ze zich konden voorbereiden. Ik verbaas me er over dat ze dan 22 september een brief krijgen met een uitnodiging voor een gesprek. De gesprekken moeten vaak ook nog eens binnen een week na ontvangst van de brief plaatsvinden. Zo krijgen de wijkcentra niet de kans zich goed voor te bereiden”, legt Marjolein Wessels uit.

Hagedoornschool

Een ander punt dat de wenkbrauwen in de fractie deed rijzen is het bericht dat de leegstaande Hagedoornschool ter beschikking wordt gesteld aan de buurt in het kader van de ontwikkelingen in het Nieuwstraatkwartier. “Op zich is het natuurlijk mooi dat de gemeente een pand dat leeg staat open stelt voor activiteiten vanuit de omwonenden, maar het is wel lastig te rijmen met de ontwikkelingen in de wijkcentra. Aan de ene kant open je een pand, terwijl je aan de andere kant praat over mogelijke sluiting. We zijn benieuwd hoe de wethouder dat kan uitleggen.”

De PvdA Almelo heeft de vragen ingediend op 24 september. U leest de vragen hier: 160924 Vragen PvdA wijkcentra