11 januari 2023

Tijs de Bree houdt Herman Höften lezing 2023

Gedeputeerde Tijs de Bree houdt in 2023 de Herman Höften lezing. De lezing wordt gehouden op maandag 6 februari in leescafé Feijn Lunchen & Lezen in de bibliotheek in Almelo.

Herman Höften Lezing
Sinds 2008 organiseert de PvdA Almelo ieder jaar de Herman Höften lezing. Herman Höften was ruim dertig jaar raadslid en had in alle geledingen van onze maatschappij zijn invloed. Hij was een sociaal- democraat in hart en nieren. Nadat hij in oktober 2007 overleed, besloot het bestuur van de lokale afdeling een jaarlijkse lezing te houden, die naar Herman Höften is vernoemd.

Tijs de Bree
Tijs de Bree is sinds 2019 gedeputeerde voor de PvdA, zijn portefeuille bestaat uit energie, milieu en arbeidsmarkt. Voor de komende statenperiode is Tijs weer de kandidaat-gedeputeerde voor de PvdA Overijssel. Tijs is 45 jaar en woont in Deventer.

Van 2011 tot 2019 was hij fractievoorzitter voor de PvdA Overijssel, nadat hij eerder al kort als fractiemedewerker actief was. Hij studeerde Technische Bestuurskunde in Delft en werkte als consultant voor verschillende adviesbureaus. Aansluitend deed hij aan de Universiteit Twente onderzoek naar organisatieontwikkeling en samenwerking in de bouw- en infrastructuursector.

Sinds 2010 was hij mede-eigenaar van een organisatieadviesbureau. Als adviseur richtte hij zich onder meer op aanbesteding, contractering en samenwerking. Daarnaast ontwikkelde hij een methodiek voor besluitvorming binnen participatietrajecten, die wordt toegepast binnen publieke en private organisaties.

De lezing wordt gehouden op maandag 6 februari in het leescafé van de bibliotheek aan het Baken in Almelo. De zaal is open vanaf 19.30 uur, de lezing begint om 20.00 uur. De Herman Höften lezing is gratis toegankelijk.